Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-24, 23:19
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009
Standard Sv: Frågor om att resa med Novair.

Har åkt med Novair flera gånger från Landvetter till olika platser i Grekland, senast i går ifrån Parga.

Det har fungerat utmärkt varje gång. Igår när planet precis började rulla ut mot startbanan hördes ett dunkande, bom bom, ungefär...strax efter talar kaptenen om för oss att det ljud som hördes var en slags vajer som man kör över här och det var det ljudet vi hörde och sen skämtade han det lite. Ingen behövde sitta och fundera på om allt var i sin ordning eller ej.

Sedan under flygningen hände det ett par gånger att det blev lite turbulens Även då hörde vi honom omgående förklara att vi var inne i ett område med turbulens, han sa vad turbulens är och hur länge det han trodde det skulle vara, hur han skulle flyga(ändra höjd) för att försöka undvika. Han förklarade att vi ska sitta med bältet på för att inte någon ska slå sig och varför motorerna låter som de gör i turbulensen, beror på farthållarna. Han beskrev det som att flyga i lätt turbulens som vi gjorde kan jämföras med att köra bil på en grusväg. Det kan upplevas som lite obekvämt att åka med men är inget som är besvärligt för flygningen. Jag är inte flygrädd direkt men tycker turbulens är obehagligt och jag uppskattade mycket hans pedagogiska förklaring.

Har alltid upplevt deras personal som vänlig och trevlig, särskilt en manlig steward...han skojar hela tiden, snygg är han med alla blir glada och avslappnade.

En gång blev en man, som satt precis framför mig, dålig då var personal snabbt framme och hjälpte honom och de agerade lugnt och proffsigt.
Svara med citat