Hej igen Hannes
Jag hoppas inte jag skrämt bort dig med mina svar. Men det ÄR en liten by du kommer till, Lardos är liksom kommun-namnet. Vi åker i år dit för sjätte året i rad så jag känner väl till byn.
Här är en bild på stranden
Och här är en på bygatan
Som du ser så är det inte så mycket.
Vill du ha nått hålligång så är det Pefkos som gäller. Det är inte långt dit och taxi är billigt att ta. Ibland kan det vara hålligång på hotellen Evita och James som ligger precis nere vid havet. Det får du helt enkelt lyssna dig till
Jag tror inte det har ändrat sig så mycket från förra året i denna lilla by. Det är lugnt och fridfullt där.
Vi äter nästan alla våra måltidet hos Perekles Taverna som ligger bakom ryggen på den som tagit kortet på gatan. Familjen Favoula känner vi nu efter dessa år. God mat till bra peng. Det blir nästan som en all-inclusive vistelse för oss, fast vi bor på ett ställe och äter på ett annat.
Vi har med oss lite bra lunchmat hemifrån som t ex Bullens pilsnerkorv, pasta, burkskinka, senap o ketchup. Det är dyrt med mat i turistshopparna.
Du kan gå in på min blogg och titta under kategori Semesterbilder. Bland mycket annat så finns det mycket Rhodos/Lothiarika.
www.mittegetkrypin.blogg.se
Hoppas du får det bra på Rhodos!