Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-19, 23:07
Marsta Marsta är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Fina sandstränder i närheten av Lourdas?

Det finns en massa fina stränder längs hela den södra kusten. Om man bara vågar sig på att köra av den stora vägen och chansa lite kan man hitta helt egna stränder. Vi hittade exempelvis en nedanför ett kloster som var helt sagolik och inte en kotte där på hela dagen. Kateliosstranden tycker jag inte att det är något fel på, det är en långgrund finkornig sandstrand liksom Mounda. Stranden i skala är inte långgrund men väldigt omväxlande. Det finns delar av den stranden som har sand men mest är det små runda sten som är underbara att sitta och plocka med... Skala som ort är intressant såtillvida att den är byggd för turister. Det är inte en fiskeby som har exploaterats utan den är planlagd för turister från början. Om man vill köra lite bil utan att behöva köra så mycket i bergen och inte ha så mycket trafik kan man köra kustvägen runt sydänden av ön och hela vägen upp till Samos som i mitt tycke är den trevligaste orten på Kefalonia. Från Samos kan man köra en kort sträcka till stranden Antisamos som är en klapperstensstrand (inte mitt favoritunderlag) som ligger vidunderligt vackert. Här spelades stora delar av filmen Kapten Corellis mandolin in.
Svara med citat