Sv: Santorini - Naxos
En liten rapport så här på kvällskvisten.
Vi har inte gjort många knop de här två dagarna vi hittills varit på Naxos, mest bada och äta. Det har varit rejäla vågor på Agios Georgios stranden och Emma (6år) älskar vågorna och är imponerande duktig att ta dem på djupt vatten där hon inte når botten. Skoj för en pappa som är knappt simkunnig och har lärt henne allt han kan, resten har hon lärt sej själv.
Nu till lite annat.
Då det gäller rumsraggare så tror jag faktiskt att beläggningen är ganska bra här, jag höll koll på bokningssajterna innan vi åkte för att försöka få en uppfattning och det var flera av de etablerade som verkade ha fullt. Ändå finns det säkert rum att uppbringa för de som inte har specifika krav på t.ex. pool även om jag också såg någon med pool i hamnen. Tydligen är juli månad ett tapp på runt 15 % på Naxos enligr vad båtarna har skjutsat hit så det borde finnas lediga rum ännu. Frågan är ju om alla hotell är i gång, jag tror inte jag sett något som inte är igång men vi har inte rört oss så mycket i utkanterna.
I kväll gjorde jag en sväng upp mot posttorget och tavernorna hade i princip fullt vid 21.30-tiden och stämningen var hög, tyvärr hade jag inte möjlighet att gå hela vägen mot hamnen då resten av familjen väntade hemma.
Vi blir kvar här till söndag så jag kommer säkert med någon rapport till, förvänta er dock inte att vi gör några stordåd, vi längtar beklagligt mycket till Sifnos även om vi tycker att Naxos är en underbar ö. Vi satt och räknade ut att vi har bott på 10 platser på Naxos men ännu inte lyckats hitta vårt favoritboende här. Jag trodde att vi var på rätt väg då vi åkte hit denna gång men vi har båda konstaterat att det lilla extra saknades här också. Jag vill ändå säga att Jason Apts är ett bra boende med serviceminded ägarfamilj, läget är bara några meter fel men eftersom vi har ett boende i denna övärld som har på centimetern rätt läge så blev det inte full pott här heller. Jag tycker faktiskt lite synd om de som försöker få oss att bli återkommande gäster men nu har jag faktiskt ett bra alternativ till nästa tripp till denna ö, vilket det är avslöjar jag inte nu.
Mvh Janérik
|