Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-12, 10:11
Rojo72 Rojo72 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Sparkande barn

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Vi borde kanske starta ett upprop mot den barnfientlighet som håller på att breda ut sig i samhället och som researrangörerna bara är en spegling av. Om samma argument användes om ex homosexuella som VING använder när de försöker sälja en av sina resor att de inte kan garantera att det inte finns barn på hotellet skulle det kallas för diskriminering.

Eva
Jag älskar barn! Jag älskar att leka med dem, bygga kojor eller gunga eller nåt annat. Det förändrar inte faktum att jag tycker det är jätteskönt att man får konsumentupplysningar som gör att man kan göra väl avvägda val inför sin semester, betalad med sina surt förvärvade slantar.

Det finns tvärtemot vad du skriver hotell och stränder som marknadsförs som t.ex gay friendly. Homosexuella, kvinnor, handikappade och andra minoriteter är däremot lagskyddade och det tycker jag är väldigt bra att vi kommit så långt. Att dra in dem i denna diskussion tycker jag är ganska lågt. Om någon rullstolsburen, kvinna, man, gay, straight eller mörkhyad begår något brott i det land de besöker ska de givetvis lagsökas för detta, stör de på semestern genom att vara högljudda eller något liknande skall man såklart påpeka detta för dem eller reseledare eller hotellet eller liknande men inte för att de är den de är. Samma sak gäller för barn. Barn är högljudda. Barn stör. Barn springer omkring. Barn råkar ramla in i bordgrannens ölglas. Barn gapar och tjoar när de är på lekplatsen. Små barn skriker ibland på nätterna. Allt detta är naturligt för barn och man kan inte bli arg på dem för att de låter eller stör, det ingår i att lära sig om livet. Just därför tycker jag det är utmärkt att kunna välja resmål efter tycke och smak. Det är en frågan om hur marknaden fungerar. Det den efterfrågar levererar reseföretagen.
Svara med citat