Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-12, 06:26
Nadja L Nadja L är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011
Standard Sv: Sparkande barn

Alltså jag blir lite ledsen när jag läser alla negativa tankar kring barn. Vart i världen har ni befunnit er när ni fått så negativa erfarenheter och åsikter?

Vi åkte till alcudia för snart två år sedan. Det fanns barn som skrek på flyget (inte mina) för att de hade ont i öronen. Jag lånade ut mina barn ouppblåsta ballonger (lättare för barn att "tryckutjämna" enligt min res-med-barn-erfarna kompis) Snart lättade trycket och han lugnade sig. Något annat barn blev rastlöst, men är det så konstigt? Det som retade mig mest var en vuxen människa som höll för öronen och blängde på den stackars mamman (till det ledsna barnet med öronont). Plus det som jag skrev i mitt inlägg tidigare, alla vuxna som måste pinka efter 30 minuter i planet.

När jag reser så åker jag med förväntningar, förhoppningar och glädje. Inte kan ett ledset barn få mig att irritera mig, jag tycker bara synd om barn och förälder. Jag tycker grekland är ett fantastiskt land där man umgås hela familjer med flera generationer och barn är välkomna överallt. Något vi borde anamma istället för att införa barnfria resmål, platser, restauranger etc.
Svara med citat