Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-30, 21:13
Agda Agda är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005
Standard Sv: Resa med djur!

Passet ersätter de papper man tidigare hade,men jag brukar ha med kvittot från vetrinären på vaccinationer och avmaskning för att vara helt säker. Hände engång att vet glömde fylla i allt i passet och vi blev ståendes i svenska tullen...men som tur var så hade jag kvittona...trots att de var på endast grekiska så godtog de dem.Efter det så har de alltid funnits med
Det är enklare att hålla sig inom EU när man reser med djur eftersom gränserna är öppna och man har sk yttregränser.Passerar du icke EU länder så gäller andra regler för införsel till Grekland fick jag som svar från vet i Grekland.
Kortare färjor finns det ju från syd Italien.

Reglerna ändras och Sverige har haft dispens att ha de hårdaste reglerna tillsammans med Irland och StorBrittanien, men denna dispens gick ut 1jan 2012 och Sverige fick ingen förlägning.
Har man grundvaccinationer,rabies och avmaskat djuren (med Drontal el Droncit) så blir det inga problem inom EU för då har du täckt upp allt.
När jag rest från Grekland så har jag även gett dem Frontline 1-2dygn före avfärd.
Svara med citat