Sv: Sparkande barn
Den här tråden är så typisk svensk som den bara kan bli!
Enligt svensken skall barn vänta till sist, sitta fint/stilla, helst inte synas eller höras alls!
Jag har varit ute och flygit mycket med mina trillingar+en och mina barnbarn och det finns inga som uppför sig så illa mot barn som vuxna svenskar....de skall fram först,knuffar och tränger sig före, tar ingen som helst hänsyn till barn i dess närhet.
Ta lärdom av sydlänningar i stället så blir inte barnen några störande moment!
Vi satt fast en gång i en transferbuss på flyplatsen i Öst-Berlin...i 40 min....hettan var olidlig i bussen och knappt någon luft.Jag och barnen stod och höll oss i en stång...vi stod som packade sillar. Barnen gnällde ingenting. Någon knackade mig lätt på axeln...en man i 70-årsåldern....han erbjöd mig och mina barn sin och hustruns sittplatser.Något en svensk aldrig skulle gjort....de var cyprioter.
Det var så skönt att flyga med de fd öststatsbolagen för då spelade det ingen roll hur mycket de svenska vuxna försökte vara först in i planet....för de kom inte längre än till flygplanstrappan där var det stopp....då fick de vackert kliva åt sidan för att släppa fram oss barnfamiljer så att vi kunde gå på först och sätta oss i lugn och ro innan de vuxna brakade in!
|