Visa ett inlägg
Gammal 2005-04-01, 22:28
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Boka logi i förväg?

Precis som många redan skrivit så behöver man inte boka rum på Naxos oberoende av när man kommer.
Rumsraggarna står uppställda då båtarna kommer in, då man kommer från kajen ska de som väntar bokade gäster stå till vänster och de som inte har bokade gäster stå till höger men de försöker alltid fuska sej till en bättre plats även om turistpoliserna försöker hålla ordning på dem så gott det går.
Vad som kan vara bra att tänka på då man kommer är att de verkligen gör allt för att man ska bo hos just dem, man ska alltså veta var man vill bo och hur man vill bo.
De gånger jag åkt med rumsraggare så brukar jag högt och tydligt specificera hur jag vill bo. T.ex. på Naxos skulle jag säga att jag vill bo inom 50 meter från Agios Georgios stranden mot strandpromenaden och vill ha AC och kylskåp på rummet. Detta säger jag så att flera rumsraggare hör det och då kommer det alltid fram någon som passar in på din rumsbeskrivning. Ifall någon försöker lura iväg dej till ett annat ställe så ser de som har rum på rätta stället till att du får veta att du håller på att bli lurad, annars blir de ju av med en potentiell kund.
Detta var mera allmänt hur man gör för att åka med rumsraggare, på just Naxos brukar jag aldrig åka med rumsraggare, jag går helt kallt förbi alla och promenerar iväg mot Agios Georgiosstranden för vi vill alltid bo där, sedan går vi runt och tittar lite och går in och frågar på de ställen som ser bra ut, på det sättet minimeras risken för att någon ska dra iväg med oss till Agia Anna eller andra olämpliga ställen (åtminstone enligt mej).
Ett tips om man inte lyckas hitta rum som man är nöjd är att gå till hamnen före en färja ska komma in, då kan man oftast i lugn och ro gå och prata med rumsuthyrarna och möjligheten att hitta ett bra rum är ganska god.

Mvh Janérik
Svara med citat