Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-28, 12:38
Mats Fredssons avatar
Mats Fredsson Mats Fredsson är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006
Standard Sv: Lustigaste handbagaget!

Jag skulle åka till Belfast ett par veckor efter "nine-eleven" 2001, och det var allmän kaos med bagage. Ingen visste riktigt hur allt skulle hanteras.

Men, vis av tidigare erfarenheter där incheckat bagage kommit på rymmen (bl.a. till Island!), hade jag enbart ett handbagage. Jag kollade vikten, jodå, det var långt under de 8 kg som var maxvikt. Bra, då kan jag köpa en flaska whiskey med mig hem!

Kruxet var bara att det var 5 kg:s gräns i Belfast... Så efter ha kollat den 3 ggr (!) skickade de iväg den på bandet. Jaha, där rök den...

Mellanlandning i Manchester, 1 timmes försening, till slut kom vi ombord. Bara för att gå ut igen, ner på plattan och peka ut vårt bagage som de hade lastat ur planet. 200 pers, 100-tals väskor under flygplanet. Till slut stod jag där ensam, 3 väskor kvar, men ingen var min. Typiskt!
Plötsligt stod det en personal bakom mig, är detta din? Japp! Undrar var den varit?

Så kom vi iväg mot Köpenhamn, men så försenade så att jag missade anslutningen till Kalmar. Hämtade väskan, handtaget förstört! "Ganska" upprörd över att inte komma hem och väskan förstörd förklarade jag min syn på saken. Tjoff" sa det, så stod det 4 olika stora nya väskor på disken! - Ta vilken du vill!

Sen var det fullt på hotellen inne i Köpenhamn, så det blev taxi för 500 DKK till Roskilde, övernattning inklusive öl och macka där, nästa morgon ytterligare 500 DKK till Kastrup, och flyg hem. SAS betalade allt. De gjorde nog ingen större vinst på min biljett...

Varje gång jag ser den väskan tänker jag på det här. Jodå, det var en bra väska jag valde, den hänger med än. Den står faktiskt bredvid mig här.
Svara med citat