Re: Lassi på lördag!!
Hej!
Nu är vi hemma från semestern och jag tänkte dela med mig av våra intryck från resan.
Kefalonia är en fantastisk ö som alla borde besöka. Det finns många fina platser att besöka, stränderna är makalösa, maten är fantastisk och människorna är mycket trevliga.
Vi bodde som sagt på Irilena hotel i Lassi. Bland de bästa hotellen vi bott i: rena rum, trevlig personal och bra läge. Frukosten var enkel men bra. Det bor mest äldre engelsmän här. Dom är mycket trevliga och återkommer till samma hotell varje år. Alla var nog trevliga här, förutom svenskarna!
Vi hyrde ju en bil hemifrån, men jag rekommenderar att man hyr bil på plats. Man får med stor sannolikhet ett bättre pris eftersom det finns många biluthyrare att välja bland. Vi hyrde från HERTZ (till ett överpris tyckte jag) och servicen var riktigt dålig. Kontoret var nästan aldrig bemannat, och bilen vi fick var verkligen inte bra (vi hade beställt en Opel men vi fick en Hyundai med undermåliga bromsar och i allmänt dåligt skick). Bilen slutade dessutom fungera sista dagen trots att vi knappt kört den.
Vi kommer absolut att åka tillbaka till Kefalonia igen. Och definitivt bo på hotel Irilena. Vi saknar redan tillbaka.
|