Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-17, 15:26
Louisa Louisa är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Sv: Den ENDA tråden om den ekonomiska krisen i Grekland

Mouche, jag har samma undringar som du. Jag ar ingen Syriza-anhangare, jag forsokte bara i mitt inlagg forklara varfor manga greker soker sig till andra partier an de tva traditionella. Sen vet jag personligen inte vad som ar det basta for Grekland. Jag har rostratt har men tanker nog inte ga o rosta, det ar alldeles for svart for mig. A ena sidan har jag Ny Demokrati och Pasok som betyder ett fortsatt samarbete med EU och IMF men en rost pa dem ar samtidigt en rost pa samma politiker som fort Grekland hit, dar vissa enligt mig borde vara i fangelse for diverse skandaler. Jag kanner starkt att de inte fortjanar min rost. Och kan verkligen samma politiker som ledde Grekland hit fa Grekland pa fotter igen? Det ar fragan. A andra sidan har jag Syriza dar jag inte har nan som helst aning om hur seriosa de ar och hur kompetenta de ar att fora Grekland ur krisen. En rost pa dem kan betyda ett uttrade ur EU och konkurs och allt vad det for med sig. Det ar detta dilemma som jag tror att valdigt manga greker star mellan denna valdag.

Om jag till slut gar och rostar idag sa blir det antagligen pa Miljopartiet, tycker det gors alldeles for lite for miljon har i Grekland, for och inte tala om alla hundratals olagliga soptippar som Grekland alldeles sakert snart kommer att fa borja betala otroligt stora boter for till EU om det inte gors nanting at detta snabbt. Detta parti forvantas inte komma in i riksdagen men kanske stodjer dem anda bara for att skicka ett message att det ar viktigt med miljon, aven i dessa tider eftersom ett miljotankande ocksa ar bra for ekonomin.
Svara med citat