Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-17, 10:56
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011
Standard Sv: Den ENDA tråden om den ekonomiska krisen i Grekland

Syriza leader urged the Greek voters to lend strength to his party so that it may implement its platform to the benefit of the people and the country, for re-starting Greece, rejuvenating the society, economic recovery and growth, restoration of the country's international dignity and credibility, and putting an end to partisanship, lack of meritocracy, corruption and collusion. (AMNA)

Dette må være litt av en trollmann som skal få til dette, og det skal han gjøre ved å ikke betale en euro (eller drachme) hverken renter eller avdrag til noen av sine kreditrorer?Kan noen fortelle meg hvor han skal finne pengene annet enn ved å trykke opp en masse drachmer og som igjen vil medføre hyperinflasjon? Ingen, gjentar INGEN vil låne ham en krone/dollar/yen slik at hans eneste kilde til på finne disse pengene blir å trykke opp sedler som raskt vil miste sin verdi.

Og skal han aldri betale noe av den gjelden landet skylder, eller kun, når og hvis det passer ham og da i et tempo og i en grad som passer ham?

Hva med alle de greske banker som umiddelbart vil gå kon kurs siden disse sitter på en masse bond utstedt av den greske stat og i euro?

Alle greske banker vil umiddelbart gå konkurs og staten må da gjenskape et fungerende bankvesen og med hvilke penger da?

Snakker om å gamble med et lands fremtid, og folk "kjøper" dette - skremmende!

Et annet spørsmål er om Europa vil savne Hellas når det kommer til stykke? Og SYrixa består jo av en noe underlig samling av tidligere stalinister, maoister og andre rabiater som har mistet sine "guder" siden både Kina og Sovjetunionen ikke lenger er hva de var, men kanskje Iran og Nord-Korea blir Hellas sin "redning"?

Investor og industrieier Jens Ulltveit-Moe mener det beste hadde vært om Hellas forlater euroen. Han tror konsekvensene av det utfallet er grovt overvurdert.

La meg presisere at det er for resten av Europa, ikke for Hellas, at han sier at utfallet er grovt overvurdert! Jeg deler hans syn hvis Syriza kommer i posisjon.

http://www.hegnar.no/bors/article696608.ece

Spennende er det i allefall, muligens litt for spennende!
Svara med citat