Ämne: Sittplats
Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-17, 10:35
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Sittplats

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Hoppsan! Visst är det tillåtet att fälla sätet, varsegod, skit i dina medmänniskor.
Men att köra till Mellerud från Arlanda i trött tillstånd, det är förbjudet enligt lag. Kallas för vårdslöshet i trafik, jämställt med rattonykterhet.
Tror inte att det har å göra med 7 cm fällning av stol på ett flygplan faktiskt...
Kan du inte sova uppfällt, men kan det nedfällt?
Tror inte på den.
Geografi är inte din starka sida va? 25 mil mellan Arlanda och Mellerud...skulle inte tro det va? Men det var en parantes

När vi landar mitt i natten på Landvetter och ska hem till Åmål så måste vi köra...eller tycker du att vi ska ta in på hotell i 3 timmar för att vi inte kunde sova de 3 timmarna på flyget? Om jag nu kan sova när jag har sätet fällt och inte kan sova med ett säte som inte är fällt, så förstår jag inte vad du har för problem med det...? Du kan väl knappast ha flugit en nattflygning? För vanligt är att alla fäller och sover när planet är släckt... Men hur många timmar måste man ha sovit enligt lag då? Du vet väl inte om vi sover några timmar på em/kvällen innan hemresa också...?
"Skit i dina medmänniskor" säger du...Herregud är detta ett viktigt sätt för dig att visa hänsyn? Jag visar hänsyn till andra människor på andra sätt än att inte fälla sätet...
Svara med citat