Citat:
Ursprungligen postat av Louisa
Det har later sakert jattedumt men jag har inte ens fattat varfor det skulle vara problem med att betala med kort eller ta ut pengar ur bankomater har i Grekland??? Jag ar saklart fullt medveten om krisen men Grekland har ju inte gatt i konka an iallafall. Sa kan nan forklara logiken i det har for mig?
P.S. Jag bor i Grekland och just nu finns det inga som helst problem att betala med kort eller ta ut pengar ur bankomater. Och jag blir bara forbannad och besviken nar jag hor hur man skrammer upp folk som ska aka hit.
|
ja du Louisa det kan man fråga sej. Sen jag började fråga om saker som överföringar så har det haglat in med olika svar och komentarer men jag har insett att dom flesta som kommer med komentarer och gliringar inte ens är bofasta där utan mest turister m.a.o Svenssons som är på semester och skriker bara det fattas en krona i plånboken så jag håller med dej fullt ut hjärtat.
Om det skulle skilja 5-10 euro hit eller dit så what det är bara att kolla in hur mycket det suger att bo och göra rätt för sej i Sverige.
Ta sådana skitsaker som att röka! Här betalar vi 5 euro drygt för en ask och i grekland 3 euro eller som grönsaker i sverige kostar av vissa sorter upp till 3
-4 euro eller köttpriserna här så man har en god marginal så varför ska man gnälla.
Visst elpriserna är kanske höga så då får väll Svensson som är vana vid att ha hela huset tänt fast man bara är i ett rum börja släcka efter sej.
Men folk som kommer som vi från ett konsumerings samhälle måste börja tänka om lite.
Sen så finns det ju pengar att spara för alla söta damer som springer på solarier och kastar bort hundratals kronor då är det inte frågan om att det är dyrt eller att man förlorar pengar så då kan man ju se det från den ljusa sidan att solen i Grekland är gratis ha ha så nu har man bara en månad kvar innan man kommer ner till värmen och den goda maten.
Kramizar till er alla.