Ämne: Sittplats
Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-14, 23:52
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Re: Sittplats

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Det finns väl en anledning till att sätena går att fälla...
Om jag flyger hem på natten och ska sova så fäller jag väl sätet oavsett om det sitter någon bakom mig eller inte? Skulle inte fälla upp om någon bad mig heller...

// Malin
Visst blir man väl glad när semestern får en riktigt trevlig start av att man möter sådan omtänksamhet! Vad gör väl det om flaskor och glas går omkull och man får matbrickan ända in i magen.

Citat:
Ursprungligen postat av Birgitta63 Visa inlägg
Håller med dig Lissi .Vi valde faktiskt säte med fällbar funktion samt hoppas då den bakom är införstådd då.
Har faktiskt aldrig stött på den valparametern vid bokning av flyg. Är det något avgiftsbelagt tilläggsval som jag har haft turen att missa varje gång och fått fällbart säte ändå?

Citat:
Ursprungligen postat av lemon Visa inlägg
Vi är alla olika och jag dömer ingen, men jag skulle inte få för mig att fälla sätet på en så kort flygresa som till Grekland. Flyger bokstavligen varje arbetsvecka sedan dryga fem år och, med hänsyn till dem som sitter (lika) trångt på raden bakom, vill jag inte stjäla/låna av deras knappa utrymme. Möjligen på nattflygningar om alla fäller sina säten.
Och jag gör heller inte vågen om stolen framför mig fälls så brickan hamnar i knät.
På det gamla temat "mitt golv är någon annans tak"...
Tänk vilken tur jag har som ofta hamnar bakom sådana som du, Lemon! Och tack och lov är vi ganska många som visar lite hänsyn, även om det är tekniskt möjligt att fälla sätet.

Masse
Svara med citat