Sv: Den ENDA tråden om den ekonomiska krisen i Grekland
Jag föstår alla greker som inte vill vara med längre. Det blir tufft när hopplösheten lägger sig som ett täcke över ett helt folk. Vem kan de lita på bland alla dessa partier? Jag får nästan kramp när jag tänker på alla som ska få det att gå runt NU oavsett hur det varit....att då hitta "syndabockar" gagnar inte någon eller något. Vet ens NÅGON enda vilket som är bäst? Stanna kvar i eurosamarbetet eller återgå till drachmer.....
...om jag vore grek så kanske jag ändå hade velat återgå till den "gamla" egna valutan. Rent symboliskt kanske den kan ena folket....för tufft blir det!
Jag har ofta kontakt med Nikoleta på Tinos och där är ont om turister. Självklart märks krisen mycket på en ö som inte har charterturism och där många många greker semestrat...det är ju slut med dessa semestrar nu. Av de gäster som Nikoleta har kommer några från Kalimera och de är väldigt väldigt välkomna!
Banker och bankomater fungerar som vanligt, men såklart stör allt skrivande om att inga uttag kommer att kunna göras efter valet osv..detta är ju bara hypoteser som skrämmer bort gäster.
Monica, vi är glada för dina rapporter!
Lissi
|