Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-04, 21:48
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Sv: tappad plomb och flygförsening ...

Ursäkta! Hotellet ligger på stranden och har pool. Kan man inte gå in och sudda/ändra när man försent upptäcker språk/stavfel?

När det gäller tavernor med god mat så kan jag bara säga Yánnis. Det var när vi första dagen promenerade ner till havet – ett stenkast från hotellet - som jag upptäckte den lilla tavernan, inklämd mellan två modernare barer. Under vasstaket som hölls uppe av stolpar målade i lysande orange väntade ett halvt dussin förväntansfulla bord på dagens lunchgäster. De behövde inte vänta länge, för snart satt fem svenska ”tjejer” runt ett av borden - inte under vasstak utan under blå himmel.
-Today i have somthing from my garden sa Yánnis när vi studerat menyn. Han berättade sen om något hans fru för dagen tillagat; hämtade för säkerhets skull en kronärtskocka ...
Att sitta på tavernan; nära havet med Léfka Óri – vita bergen – i fjärran och njuta av god hemlagad mat och svalt vitt vin gjorde att luncherna blev långa … Ofta mycket långa.
I ärlighetens namn ska jag säga att toaletten inte var så rolig och att det bars fram allt för många kannor svalt vitt vin - det sista kunde vi ha överseende med. Men jag ger ändå Yánnis taverna
Svara med citat