Citat:
Ursprungligen postat av Ingela A
Vi Svenskar kan inte förstå hur Grekerna har det nu. Dom är totelt utblottade och desperata!
Hur skulle du själv reagera om din lön plötsligt sänktes från "hela" 12000 kr i månaden till 7000 och dina föräldrars pension till under 4000 kr i månaden...?? Hur skulle dina barns framtid se ut..?? Finns det överhuvud en framtid??
Ingela
|
Det finns många svenskar som vet exakt hur det känns...sjukpensionärer och ålderspensionärer!
När jag blev sjukpensionär så halverades min inkomst....så är det för många sjukpensionärer. Många ålderspensionärer lever på den allra lägsta pensionen för att de inte hunnit tjänain pensionpoäng eller har varit bönder och inte haft råd att skaffa privata pensioner.
Konstigt att det är okej att generalisera när det gäller missären i Grekland...många har det faktiskt inte dåligt. Hur kan då ungdomarna skaffa sig datorer,senaste mobilerna, resa på semestrar, vara ute och festa?
De jag känner som är i byggsvängen i Grekland har rätt mycket jobb till och från....som det alltid är i byggsvängen.
Bönderna får sälja mer direkt till kund....de får sälja mer höns för många vill bli självförsörjande på ägg och höna igen.
Allt är inte nattsvart....som tur är.