Hej!
Jag skrivit här, för det känns enklast just nu.
Vi bodde i två rum och kök på andra våningen med balkong och havsutsikt. Rummen känns enkla, rena och håller det som lovas i beskrivningen. Städningen var bra. Ägarna är mycket trevliga och serviceminded! Det finns kaffekokare och vattenkokare. Inga vinglas dock.

Det var två utgångar till balkongen så vi som reste med småbarn behövde inte störa vid "deras" utgång. Hotellet ligger nära genomfartsvägen i Lassi och trafiken störde oss litegrann. Det vägs upp av att stranden ligger nära, bara en backe bort och för oss var det verkligen ett riktigt stort plus! Stranden var långgrund första dagen, men blev olika beroende på väder och vind under veckan. Den var mycket välskött. Glassen var dock riktigt dyr.
Rekommenderar att hyra bil och handla på Lidl eller Spar. Det är dyrt på supermarketen i Lassi tycker jag och urvalet inte det bästa.
Vi kom ju hem för en vecka sedan och det var ännu försäsong. Vädret var som under svensk sommar den veckan. Några riktigt heta dagar och några med lite regnskvättar. Juni lär vara mer solsäkert, sa de som bodde på ön. Juli ska var hothothot!
Jag kan bara skriva om en resturang i Lassi för vi åt ute bara en gång där och jag minns inte vad den hette... Den låg bortom de två närmaste supermarketerna och hade olika plan i en nedförsbacke med murar och grönska. De hade riktigt god mat i alla fall.

Den bästa restaurangen vi åt på låg i Sami intill vattenhjulet vid havet. Deras fisk och skaldjur var himmelska!
Mer du vill veta?