Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-23, 22:13
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Den ENDA tråden om den ekonomiska krisen i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Vi är två personer som tänker resa kort efter nyvalet och jag kan säga dig laero, att det finns ingenting förutom att UD avråder för att vi ska stanna hemma. Och även om säg - 100.000 svenskar till skulle resa till Grekland i sommar så hjälper det ju inte Grekland någonstans på vägen fram mer än att vi spenderar våra pengar där. Är vi dåliga människor om vi tar på oss de skygglappar du menar att vi gör om vi "semestrar på som om ingenting har hänt"? Dessa scenarios du målar upp är fullt tänkbara, det tror jag många begriper men det finns ju även andra "lösningar". Du bidrar ju faktiskt själv till det negativa i denna tråd.
/ Hasse
För det första, jag tror kanske inte heller på att ett värsta scenario måste inträffa. Kommer eventuellt själv att åka till Grekland runt midsommar om det inte är fullständigt kaos.
Poängen med mitt inlägg var alltså att det, i en tråd om Greklands kris, måste vara ok att även beskriva ett negativt scenario utan att bli trakasserad.
Du Hasse, skriver att jag bidrar till det negativa i tråden men då måste jag fråga varför allt i en tråd som denna måste vara positivt. Det vi har gemensamt på Kalimera är intresset och kärleken till Grekland men innebär det att allt som är negativt måste censureras?

Senast redigerad av laero den 2012-05-23 klockan 22:27.