Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-23, 21:41
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Den ENDA tråden om den ekonomiska krisen i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Ylva A Visa inlägg
Du återkommer med stor envishet, men vad är din uppgift? Sprida dåliga tankar? ...... Smutsiga och otrevliga är dina tankar, hoppas de också är kortsiktiga! Har du villervalla, valla om!
Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
....Ta du och semestra i ett annat land, Grönland sägs vara tryggt och stabilt.
//Kikh
Citat:
Ursprungligen postat av Ylva A Visa inlägg
Seukel.
Vi är många som hoppats, att du nu var på Grönland. Det finns naturligtvis hetare ställen, där du skulle platsa! Att du inte ger upp! Jag undrar fortfarande, vad är ditt mål med allt dyngspridning på Kalimera?
Jag har läst ikapp i den här tråden efter nästan en veckas frånvaro från Kalimera och blir något förvånad över tonläget här.
Visst, Seukel målar upp ett värsta-scenario men han/hon gör det på ett seriöst sätt utan övertramp eller personangrepp. Varför ska han/hon behöva utstå spott och spe för att man framför detta i en tråd som de facto är full av olika spekulationer om Greklands krisläge.
Vad får er att tro att era spekulationer som går i rosenrött är garanterat rätt ?

Seukel skrev i liknande banor för ett år sedan och jag hörde då till dem som var kritisk till hans/hennes profetior. Idag måste jag nog medge att sannolikheten för en riktigt dålig utveckling har ökat markant.

Den 17 juni är det nyval, tänk efter vad som händer om:
- det återigen blir omöjligt att skapa en regering
- eller det skapas en majoritet som avbryter samarbetet kring stödpaketen
- och att detta leder till utträde ur euron och en därpå följande statsbankrutt.

Ett sådant scenario är tyvärr högst tänkbar, och att då tro att det bara är att semestra på som om ingenting hänt är liktydigt med att ta på sig rejäla skygglappar.

Men som sagt, argumentera gärna kring detta men ingen borde behöva bli mobbad på forumet för att man framför sin synpunkter.

Lars