Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-20, 08:33
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011
Standard Sv: Den ENDA tråden om den ekonomiska krisen i Grekland

Vi skal hverken reise til, eller la være å reise til Hellas for grekernes skyld, men for vår egen skyld. I mine øyne er det absolutt ingen grunn til å ikke reise hit hvis man allikevel har tenkt å reise til et hyggelig og gjestfritt sted med sol og sommer og god mat og drikke!

Når man først er her så kan man jo hygge seg på en lokal taverna, og hvis man er fornøyd med mat og service (og det er man troligen?) så kan man gi litt godt med tips uten å overdrive. Når man går i matbutikken for å kjøpe litt lokale varer så kjøper man litt ekstra og legger i boksen ved utgangsdøren merket med Røde Kors.

Er nå på fjerde uken her og kun en eneste gang har jeg ikke blitt "pådyttet" en kvittering og det var i en turistsjappe i Platanias som selger t-shirts og slikt til turister. Ellers er alle butikker og tavernaer svært nøye med å gi kvittering, og jeg har blitt fortalt av butikkeiere at de ser utenfor hos seg politi som kontrollerer at kunder som har handlet har kvittering! Har man ikke det så er det "big problem" både for kunden og for butikken.

Og jeg vil vedde en euro imot alle som vil vedde på at Hellas vil innføre en ny valuta, uansett navn, i løpet av 2012!

Jeg tror også at nyvalget vil gi et annet resultat enn valget nettop, at det vil bli en samlingsregjering med de gamle partiene og at EU vil endre en del av sine krav til å bli mildere og med lengre varighet/nedbetaling.

Noen som husker at jeg spådde nyvalg og at det ville bli 17. juni?