Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-20, 00:28
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Den ENDA tråden om den ekonomiska krisen i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag funderar och funderar och läser och läser allt jag kan om Greklands ekonomi.
Så tänker jag en vända igen när jag läser Héllens inlägg och kan visst förstå hennes resonemang. Men för MIG är ju egentligen inte något ändrat sen jag första gången reste till Grekland på 80-talet vad gäller grekernas vilja att betala skatt eller att ge kvitton etc.
Jag har VARJE år accepterat det kvittolösa samhället och stöttat de familjedrivna tavernorna och pensionaten där jag glatt betalat utan att få kvitton. Redan DÅ borde jag ju bråkat och krävt mina kvitton.... Jag gjorde inte det då, varken på drachmernas tid eller efter eurointrädet.

Ska jag NU sluta att åka dit?? Hjälper det grekerna om jag inte åker? Hjälper det grekerna OM jag åker?? Vem vet??
Om jag ändå åker för att jag vill träffa grekiska vänner, njuta det grekiska livet och ha en skön semester i det bästa land jag vet...Ska jag behöva skämmas då och känna mig som en bov som stöttar ett skattesmitande land. Är det en börda JAG ska ta på mig.??

Lissi
Precis så känner jag också!!
Detta är ju inget nytt för oss som åkt till Grekland under många år.
//maji