Hej!
Jag, min man och våra söner (när resan är aktuell 6 & 7 år gamla) planerar en 3 veckors öluff första tre veckorna i Juni nästa år.
Under dessa veckor prickar vi in min mans 30 årsdag. Vår 4:e bröllopsdag samt vårt 10 års jubileum som par=).
Vi har tidigare "bara" varit 1 vecka på Kreta, men i övrigt är vi mkt resvana, barnen likaså. Dock har vi aldrig båtluffat tidigare, varken som familj eller innan barnen kom så där är vi nybörjare. Så detta är ett äventyr vi verkligen ser fram emot.
Budgeten för resan är ca 40 000kr och jag skulle vilja höra om ni anser detta realistiskt. Både reseplanen och budgeten. (alla priser i budgeten avser oss alla fyra tillsammans)
Flyg med tex ryanair till Aten (4000kr?) eller norwegian till santorini (8000 kr?) Alt flyg till en av orterna och hem från den andra för att slippa två långa (och dyra) båtresor Aten ToR.
Budget boende 40E om dagen x 21 = 8400
båtresor 4000kr
mat och övrigt 1000kr/dan = 21 000
Resplan på ett ungefär(i kronoligisk ordning):
Milos 5 dagar
Antiparos 4 dagar
Naxos 5 dagar
Eufonissi 5 dagar
Santorini 2 dagar
(Ev aten 1 natt)
Är denna ordning på öarna vettig om utgångspunkten är Aten? Är det någon ö ni tycker vi ska skippa helt eller byta ut mot någon annan?
Vi önskar bo i 3-4 bäddsrum gärna med lite kokmöjligheter så vi kan fixa frukost och ev lunch vissa dagar själva. Vi vill komma hyffsat billigt undan här så förboka vill vi slippa om det inte är nödvändigt. Finns det rum på tex Eufonissi tredje veckan i Juni för vettigt pris? Pool är inte ett måste då vi medvetet valt öar som sägs ha fina stränder. Går det få den här typen av rum för ca 40 E i Juni om vi bokar på plats och stannar ett par nätter? Går det komma billigare undan eller är det dyrare?
Vilka av de öar vi tänkt besöka är dyra resp billigare öar både boende och matkostandsmässigt?
Vad kostar vanliga matvaror och rätter tex:
Grekisk sallad
gyros
souvlaki
en pizza
moussaka
en smårätt
en läsk
en öl på restaurang
1,5 l vatten i affär
åka badbåt tex på Milos
hyra vespa en dag
Om någon tagit sig igenom alla frågor..

, vad anser du om vår resplan och budget?
Då detta är något av en drömresa som vi verkligen vill ska bli toppen så är vi glada för all experthjälp vi kan få!