Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2012-05-12, 16:01
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 420
Standard Tilos. Dag 14.

Sista direktrapporten från Tilos. Jag ska göra en sammanfattning om resan när vi kommer hem.

Igår kväll gick vi som vanligt till torget. Behöver inte beställa längre. Georgios vet vad vi ska ha och lunkar så sakteliga (som bara han kan) med ouzon till vår bord. Samma bord varje kväll.




Middagen igår intogs på Armenon. En fantastisk måltid! Igen. Medan vi satt på Armenon kom några Tilosvänner och frågade om vi vill gå till Micro Bar. Vi tvekade först eftersom vi nästan aldrig går ut på barer. Vi går hellre upp tidigt på morgonen, än går hem tidigt på morgonen. Men vi gick dit, och det var jättetrevligt. Vi gick hem så sent som 00.15. Då var Livadia helt tomt på folk, utom på just Micro Bar. Något nattliv är det inte tal om här, om någon trodde det.

Jag brukar gå till bagaren före sju på morgonen. Idag var jag trött och sov ”länge” eftersom vi var ute så sent, (hehe) och jag kom till bagaren klockan 08.00. För första gången hälsades jag inte med ett Kalimera från bagaren, han sa bara kort och koncist: You are late!

Morgonen var mulen och det låg regn i luften. Åt en långsam frukost. Gick ut vid tiotiden. Köpte honung och båtbiljetter (snyft). Sedan kom regnet. Inte mycket, men tillräckligt för att bli blöt.




Stranden låg öde. Den vita pricken längst till vänster är en segelbåt. De andra vita prickarna är två medelhavstrutar, en av den heter ”The Mayor” och är så känd på Tilos att han finns på vykort.

Vi gick en liten vandring i närområdet, trots regnet. I fågelsynpunkt var det en bra dag, i sol-och-bad-synpunkt var det ingen höjdare.




Inte heller var det någon bra dag för den här ormen. Är det någon som vet vad det är för orm? Snusdosan har jag lagt dit. Så klart.




Vi åt lunch på Armenon. Fyra rätter tog vi in. En av rätterna ser ni på bilden. Vet ni vad det är?




Medan vi satt på Armenon börjad det regna rejält. Mellan skurarna var det några som passade på att bada.

I skrivande stund regnar det inte. Hoppas det förblir så. Nu ska vi packa. Ikväll blir det Omonia, även om vi måste sitta inne och äta. Klockan 07.30 i morgon lämnar vi paradiset för denna gång. Grattis till alla som är på väg hit!
Svara med citat