Ämne: Kefalonia
Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2012-05-08, 06:53
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Kefalonia

Citat:
Ursprungligen postat av tyrola Visa inlägg
Tack för svaret! Att det finns en och annan uttagsautomat har jag läst och jag menade mer att betala med kortet som har låtit litet si och så i det jag läst och det har dragits för mycket pengar m m, men du har alltså inga dåliga erfarenheter av det?
Min dotter är mest positiv till att resa med Airtours som vi reste med till Thassos för några år sedan (tyvärr har de inte Thassos kvar) men vi får se. Lassi har mest hotell men Lourdas-hotellen låter litet lockande på mig, när strand etc. Du verkar känna till ställena - ligger Lourdas väldigt avigt till i förhållande till allt annat och "dött" s a s? Övriga ställen verkar ännu mer avkrokar om man inte hyr bil och det kanske vi inte gör, så det är nog Lassi el Lourdas som gäller.
När du åker till Kefalonia första gången så är min rekomendation att prova i Lassi för det är ett bra utgångsläge för utforskning av Ön. Det är också som Conny nämner att Lourda är det bra bad men väldigt lungt och avsides.
Det är ju säkrast var än du är att inte betala med kort på resturanger för risk med dubbel dragning när du inte har kontroll på behandlingen av kortet.

PANAKAKIS
Svara med citat