Jag väljer att svara på de i mitt tycke lättaste frågorna i din skriva. Det är de om vädret. Augusti är nog utan tvekan den absolut varmaste månaden i Grekland med tidvis mycket höga temperaturer. Själv är jag ganska mycket sol/värme/bad-nörd och har ibland valt och gillat augusti. Men min generella uppfattning och mitt förstaval vad gäller väder-månad är september. Fortfarande mycket bra med värme, som då är behagligare, men dock kan bli svagare om man låter det dra in i oktober, och badvattnet har hunnit bli rejält varmt. Jag skulle definitivt tveka att resa med små barn till Medelhavet i augusti.
När det gäller ö-valet överlåter jag till andra att svara. Det tips som jag vill ge är .... när surfandet här på forumet och tips från övriga kalimera-vänner resulterat i ett par tre idéer om tänkbara öar, så slå till och beställ e-guider om ställena ni väljer bland. Där får ni för små pengar bra beskrivningar som kan hjälpa till att välja rätt. Det är ju trots allt inte småpengar man investerar i en resa så det kan vara värt lite att hamna rätt. Dessutom får ni en del intressant läsning.
Trevlig resa!

Masse