Jorå de finns!
Kolymbithra är fint om vinden ligger på från rätt håll, annars är där inte kul att bada. Vi har trots flera flera besök aldrig prickat in rätt vind.... Bortsett från stranden så finns inte mycket där. Jag vet faktiskt inte om buss går dit då vi haft bil eller vespa vid våra besök. Bussnätet på Tinos är faktiskt dåligt i förhållande till öns storlek tycker jag. De bästa stränderna nås inte med buss, utom stadsstränderna Ag.Fokis, Kionia och Ag Sostis vid Porto dit bussar går. Jag har en favorit Ormos Isternion, men dit går inte heller bussar vad jag vet.
Fina byar att besöka är Kardiani, Ktikados, Pirgos, Volax, Tarambados och ca 50 till! de är lika vackra allihop det är det som blir så jobbigt när man ska rekommendera för där finns Krokos, Koumaros, Agapi, Falatados också så jag kan faktiskt inte säga vilka som är vackrast!
Har Du läst resebrev från Tinos?...det finns massor under Tinos på forumet.
Husrum kan jag inte tipsa om eftersom jag själv alltid bor hos Nikoleta som har en underbar inbyggd vinndskyddad trädgård och rum med kokvrå/AC men inte så stora balkonger. Ett rum på andra våningen har både balkong och takterass. På nätet under
www.tinos.gr finns många tips på rum.
Fråga gärna mera!
Lissi