Jag tror att jag fortsätter på den här tråden så slipper jag hitta på en rubrik.
Igår var det premiär för ”ouzo på torget”. En liten trevlig tradition vi brukar ha innan vi går ut och äter. Det är inte mycket folkliv så här års. Inte mycket turister heller för den delen. Den största andelen av turisterna kommer ifrån Sverige, kanske så många som 80 %.
Efter torget gick vi till Taverna Michalis och åt stifado och moussaka. Båda smakade himmelskt!
Taverna Michalis.
Vi gick hem tidigt eftersom vi skulle gå upp tidigt. Vi hade stämt träff med Tobbe S klockan 06.30 utanför pensionatet. Vi var utrustade med handkikare och tubkikare – och ett mycket gott humör.
I sakta mak vandrade vi upp mot Micro Chorio.
Det finns en hel del blommor, men inte som vi hade förväntat oss. Tydligen har det varit torrt länge.
Vi såg inte så mycket fågel, men vi hade trevligt ändå. Att få vara i denna vackra miljö räcker gott nog. (Några av de nya arterna vi såg idag var minervauggla, grässångare och turturduva. Sjutton stycken!)
Efter sex timmar i bergen belönades vi alla tre med en kall öl i Livadia. Jag kan lova att den smakade.
Vädret är bra. Dock har det under eftermiddagen blivit varmare, så pass varmt att i alla fall vi inte kan vara solen. Hoppas temperaturen sjunker i morgon.
Morgondagen kommer bli en bra dag, för då öppnar Omonia!