Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-26, 21:28
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Lite blyg och ovan :)

Citat:
Ursprungligen postat av Birgitta C Visa inlägg
Hej!
Är ny här på forumet! Men ni har verkligen hjälpt mig inför min resa. Jag har inte rest så mycket och nu undrar jag hur man gör för att få kontakt med ortsbefolkningen? Jag kan ju ingen grekiska
Däremot klappar mitt hjärta för grekerna som är inne i en svår period nu. Och jag vill inte känna att inbodda måste vara trevliga för sakens skull. Jag vill så att säga uppföra mig på rätt sätt
HUR visar man sin uppskattning på grekiskt vis?
Kanske en tokig fråga, men som sagt har inte rest så mycket innan. Nu bär det av till Platanias på Söndag
Välkommen in till mig i butiken om morgonen så ska du få alla tips du behöver. Jag jobbar på höger sida om vägen, ca 200m från torget i byn, i en butik som säljer guld och silver och har en STOR orange skylt ovanför entrén. Jag lovar att hjälpa dig tillrätta i Platanias och jag har 20 års erfarenhet av byn. Du behöver inte känna några köpkrav i vår butik, bara stanna till utanför så kommer jag till dig. Vill du inte besöka mig så räcker ett leénde och ett Kalimera! (fram till 14.00) gott och väl i början.

//Kikh
Svara med citat