Citat:
Ursprungligen postat av elisabethk
Tusen tack, den turen ska vi verkligen prova, låter toppen med maten, precis vad vi söker. Är det lätt att hitta vägen från Platanias?
Mvh
Elisabeth
|
När ni hyr cyklar så ska ni be om den karta med cykelvägar som är framtagen. Om ni säger att ni vill cykla Meskla-Therissos så märker de ut den vägen till er. Ni behöver inte cykla till Platanias för att komma upp i ravinerna, det är närmare från Chryssi Akti. Jag rekommenderar att ni tar mot Platanias upp igenom Kalamaki och Galatas, ner till Lake Agia och vidare till Varipetro. Därifrån hittar ni Meskla och ni har dessutom sett både min och Mikkis Theodorakis hemby Galatas
Kör ni olivlundarna runt Platanias så finns det som jag nämnt färdiga cykelslingor att följa, de brukar heta "Orange Trail" etc, men det bör uthyraren ha koll på. Om ni inte hittar så stannar ni vid en guldbutik i Platanias, den med en STOR orange skylt ovanför, och frågar efter mig så ska jag märka ut cykelvägarna till er.
Ska ni ändå upp i olivlundarna så är ett besök på Drakianas att rekommendera. Ät middag invid, den av Homeros omskrivna, floden Lardanos under olivträdens skugga.
//Kikh