Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-20, 15:40
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Bäst semester med småbarn på Kefalonia?

Citat:
Ursprungligen postat av Majjlo Visa inlägg
Hej!
Tack för ett snabbt svar! Jag har läst i flera trådar här på forumet och förstått att ön är härlig! Du verkar ha många bra tips!

Det verkar finnas lite olika uppfattningar kring Lassi i de inlägg jag läst, men i huvudsak är det positivt. Här är några följdfrågor om just Lassi:
- Hur är stranden? Långgrund, blåsig, bred, djup?
- Hur är prisläget i allmänhet i förhållande till Sverige?
- Behöver man ha bil för att ta sig till det i andra trådar omskrivna Lidl? Eller finns det andra billigare affärer som säljer mat?

Ni som rest några gånger, hur bokar ni er resa? Är det via airtours/apollo eller kör ni på något annat billigare sätt som jag inte har listat ut?

Jag har säkert fler frågor, men det får räcka för tillfället. Vi har som sagt inte bokat något än. Det blir en resa i maj någonstans och just nu är Kefalonia en liten favorit.
Det finns många fina stränder på Kefalonia och har man små barn så tror jag nog att Lassi har mycket lämpliga bad för de minsta. Det finns många bad i Lassi både stora och små och långrunt är det. Mitt favorit strand i Lassi är Platis Galios som har flera duschar, ombyteshytter och en Taverna + bra badstrand. Vist kan det blåsa ibland men ofta är det behagligt att bada här. Prisbilden på Kefalonia är högre än snittet i Grekland men billigare än Sverige. Lidl är beläget ca 3 km utanför Argostoli och ett fordon är nödvändigt för att ta sig dit. Det finns större mat affärer i Argostoli som har bättre priser än tavernorna i Lassi. Jag reser med det bolag som lämnar bästa priset vid avfärd och oftast blir det Airtours. Bil hyr jag på nätet från Sverige och får därigenom mycket bättre pris.
PANAKAKIS
Svara med citat