Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-19, 22:01
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Det blir nog ingen resa till Thailand

Citat:
Ursprungligen postat av nekjam Visa inlägg
Men det är förstås inte bara i Thailand som det förekommer. Men det kallas ju för svenskarnas paradis. Det kan man ju kanske tycka i dubbel bemärkelse.

Majken
Svenska män i Thailand kallas ju i serien för "the Swedish bankomat" Svenska män som "hämtar hit" Thailändska kvinnor skriver ju ofta på ett treårsavtal när de tar hit kvinnor från Thailand, för efter tre år så får kvinnorna stanna kvar i Sverige och då har de hunnit lära sig språket på SFI och fått uppehållstillstånd och den svenske mannen har fått en hushållerska som sköter om honom och pysslar om honom på alla sätt under tiden. Mannen har då samtidigt försörjt den del av hennes familj som är kvar i Thailand. Då BÅDA parter vet om detta så är det ju en slags affärsuppgörelse och båda parter är med på detta. Många kallar även detta prostitution och uttnyttjande och det är det ju också från båda håll. Vill kvinnan lämna mannen efter de tre åren så åker han ner och "hämtar" en ny. Många svenska män i övre medelåldern gör så.
Jag vet flera fall av detta både i min närhet i Kalmar och bland grannar då jag
bodde i Lund.
Det var ju denna typ av relation Glenn i TV-serien letade efter, fast han hoppades naturligtvis (liksom många andra) att det var riktig kärlek det skulle handla om. Det kan ju låta idylliskt, men det är det ju inte då båda parter
blir lurade på något sätt.

Lissi
Svara med citat