Citat:
Ursprungligen postat av nekjam
Jag har aldrig känt någon längtan till Thailand. Dels för att jag tycker att det är så lång flygresa, och sedan har jag känt avsky mot barnprostitution som jag har förstått finns där.
Men sista året har jag börjat kolla på resor och lyssnat på andra kompisar som besökt landet.
Fast nu efter att jag sett på TV programmet 30 grader i Februari så känner jag, att dit vill jag INTE. Ingenting lockar mig. Tyckte att det mest var elände. Och är det verkligen så att unga tjejer är så närgångna på barerna?
Just nu känns det som att Thailand ligger långt ner på min önskelista.
Majken
|
Jag förstår dig Majken!
En av mina bästa väninnor är en Thailändska som lyckades fly från sitt jobb som barprostituerad på en populär "semester-ort". Det hon, och hennes svenske man, har berättat om livet där har fyllt mig med förfäran och avsmak. Nu gör de sitt bästa för att "köpa loss" ett av hennes minderåriga syskon från en lokaal hallick och bidra till att hennes kvarvarande familj kan leva ett drägligt liv. Efter allt hon berättat om vad svenskar - OCH svenskor! - gör under sin "solsemester" är jag förundrad av att hon gift sig med en svensk man och bor i Sverige.
//Kikh