Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-16, 13:33
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vårbilder från Paris

Det är kul att bo på olika ställen i Paris. Första gången sept.1975 bodde förre maken och jag nånstans bakom Operan och då blev vi bjudna på Lido, på Moulin Rouge, vi blev bjudna på restaurangen uppe i Eiffeltornet och vi såg allt som man "skulle" se. Lyx hela vägen och i ett rasande tempo. det var ett dataföretag som bjöd maken och mig på rubbet...

Andra gången i juli 1990 bodde vi ute i La Defence, som inte på långa vägar var färdigbyggt och Metron gick inte dit ut, utan vi gick till närmsta station var morgon. Vi var bla på Marmottan-muséet och såg Monets fina tavlor, vi var på Musé d'Orsay och vi åt på Le Pied au Couchon minns jag. 1991 bodde vi på en parallellgata till Champs Elysée på ett litet mysigt ,så franskt, hotell. Då bara strosade vi runt och vi var på en visning på Operan bla.
2002 bodde jag alldeles nedanför Tour Montparnasse på Rue dela Gaité och då var vi nästan bara i de kvarteren på vänstra sidan av Seine, med besök i Tour Montparnasse och S:t Germaine och Latinkvarteren. Vi åt på La Cupole ett par gånger och även på två mysiga ställen på Ile S:t Louis, Le Rit du vache(? nåt sånt) och så hos grannen till det stället.

2008 bodde vi alldeles vid Eiffeltornet också det jättebra.
Men jag har absolut trivts allra bäst där vi bodde nu, på Rue S:t Maur, i Marais-området för där var så folkligt med bostäder, barer, krogar i all enkelhet och med folk från hela världen....Verkligen en etnisk mix!

Paris kan man åka till hur ofta som helst och aldrig få två lika resor!

Lissi
Svara med citat