Hej alla glada greklandsfantaster!
Jag och min sambo (23-25 år) är påväg att boka en resa till Karpathos nu i Maj. Har dock lite problem med att välja vilket hotell vi skall bo på. Det vi väljer mellan är (från apollo) Hotell Olympic (500m till strand), Blue Bay(50 m till strand) och Vergina (800m till strand). Det jag undrar över mest är vilket hotell som ligger närmast en fin strand. Vad jag har förstått så är stränderna i Pigadia inte dem finaste så vi kommer ju åka runt ön i vilket fall, men det hade ju såklart varit guld värt att bo nära den finaste stranden som finns i Pigadia. På beskrivningen av hotell Olympic står det att det är 500 m till en stenstrand, har försökt googla mig fram till vilken strand det är dem menar men utan resultat! Hotell Blue bay ligger i sin tur endast 50 m till stranden, men det kostar lite mer. Frågan är om det är värt det då om det är finare strand där i närheten? Undrar även om det går att cykla till en finare strand eller är det att rekommendera att hyra moppe/bil? Kan man hyra fyrhjuling, och räcker körkort isåfall eller är mckort ett måste?
Amopi har jag förstått verkar vara en by man hellre besöker än bor i så det är rätt uteslutet tror jag. Speciellt eftersom vi åker så tidigt på säsongen så lär väl inte lokaltrafiken vara igång. Var även inne på Zakynthos ett tag men vill inte ha en alltför "turistig" ö och Zakynthos verkar vara just detta..
Behöver alltså lite hjälp från en erfaren karpathos-resenär! Har tidigare varit på Naxos, Paros och Kefalonia och vill nu till något nytt och då verkar Karpathos vara den ö som uppfyller ungefär samma kriterier

SÅ ni där ute som besökt denna ö, all hjälp uppskattas!

Tack på förhand!! MVH Cornelia