Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-29, 23:19
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Socrates eller Diakonis?

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Du kan ta bussar till stränderna Kyra Panagia, Achata och Apella och åt andra hållet kan du komma till stränderna i Arkassa, Finiki och Lefkos. Med båt kan du komma till de tre förstnämnda, men utflyktsbåtarna kör även till mer svårtillgängliga stränder.

Karin
som alltid längtar ner
Citat:
Ursprungligen postat av RAN Visa inlägg
När ska ni åka? När vi var på Karpathos i juni så kunde vi inte ta bussen till en del stränder då vi var för få som ville till en viss strand. Det fick bli taxi istället.
Vilket i och för sig inte var fel för då bestämde vi själva hur länge vi ville stanna på stranden.

RAN
Stränderna som Karin nämner är fina, särskilt de tre första tycker jag, varav Achata är favoriten. Det är inte varje dag i veckan som det finns bussförbindelse till dem, men då kan man ju växla lite mellan stränderna. Den strand som har närmsta bussförbindelsen är dock Ammopi, c:a 20 min buss från stan, sex dagar i veckan, och jag har aldrig varit med om att den har ställts in pga för få resande som ibland händer med de andra rutterna. Men i mitten av augusti är säkert risken för inställda bussar inte särskilt stor. Kolla gärna in de små badvikarna på ena sidan av Ammopi om ni åker dit.

Masse
Svara med citat