Citat:
Ursprungligen postat av karinafp
Du kan ta bussar till stränderna Kyra Panagia, Achata och Apella och åt andra hållet kan du komma till stränderna i Arkassa, Finiki och Lefkos. Med båt kan du komma till de tre förstnämnda, men utflyktsbåtarna kör även till mer svårtillgängliga stränder.
Karin
som alltid längtar ner
|
Citat:
Ursprungligen postat av RAN
När ska ni åka? När vi var på Karpathos i juni så kunde vi inte ta bussen till en del stränder då vi var för få som ville till en viss strand. Det fick bli taxi istället.
Vilket i och för sig inte var fel för då bestämde vi själva hur länge vi ville stanna på stranden.
RAN 
|
Stränderna som Karin nämner är fina, särskilt de tre första tycker jag, varav Achata är favoriten. Det är inte varje dag i veckan som det finns bussförbindelse till dem, men då kan man ju växla lite mellan stränderna. Den strand som har närmsta bussförbindelsen är dock Ammopi, c:a 20 min buss från stan, sex dagar i veckan, och jag har aldrig varit med om att den har ställts in pga för få resande som ibland händer med de andra rutterna. Men i mitten av augusti är säkert risken för inställda bussar inte särskilt stor. Kolla gärna in de små badvikarna på ena sidan av Ammopi om ni åker dit.

Masse