Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-26, 22:12
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Socrates eller Diakonis?

Diakonis ligger nästan längst bort, utefter en sträcka där det inte är mycket mer än hotell på ena sidan av vägen och stranden på den andra. Bara plan mark att gå in till stan, längs en trafikerad väg. I och för sig finns det en hel del trevliga ställen utefter vägen. Benissimo har bbq-aftnar med Live Greek Music, show och dans måndagar och torsdagar; det är det första stället ni kommer till på strandsidan av vägen. El Greco är en favoritrestaurang; även den på strandsidan av vägen, en trappa upp. En bit ytterligare in mot staden har ni Taverna Pelagos på högersidan, med mycket bra grekisk musik från ungefär halv nio varje kväll.

Du kan ta bussar till stränderna Kyra Panagia, Achata och Apella och åt andra hållet kan du komma till stränderna i Arkassa, Finiki och Lefkos. Med båt kan du komma till de tre förstnämnda, men utflyktsbåtarna kör även till mer svårtillgängliga stränder.

Själv skulle jag nog hellre välja Zephyros Village. Det ligger närmare till och är ett mycket trevligt hotell. Om jag hade råd skulle jag bo på Astron Princess, som är riktigt lyxigt och ännu närmare stadens centrum. Men det är jag, det. Allra helst bor jag mitt inne i stan. Läs gärna sommarens resebrev, Ett sommarlov på Karpathos, om hur jag tillbringade sju veckor i Pigadia. En hel del tips hittar du där. Under min profil har jag också lagt upp några fotoalbum från Karpathos.

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat