Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-22, 15:44
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: ormrikt i Parga ?

Citat:
Ursprungligen postat av Birgitta63 Visa inlägg
Till Maji
När du var i Parga så såg du mkt ormar skrev du.....
Är det så att det finns gott om ormar i Parga samt var såg du dem ?
Birgitta
Hej Birgitta,
Det är alltså 19 år sedan jag var i Parga och det har nog ändrats mycket sedan dess men under dom 14 dagarna vi var där så såg vi säkert närmare 10 döda ormar på vägarna runt om. Levande ormar såg vi vid 4 eller möjligen 5 tillfällen. Vi bodde bakom Valtosstranden och det kan jag säga direkt att där var det inte många hus på den tiden. Vad jag förstår så har det ändrats mycket och i och med att det byggs så får nog ormarna flytta på sig. Men det var just där i olivlundarna vi såg orm. Och så fanns det då, vet inte om den finns kvar, en liten ravin som var uttorkad där jagade befolkningen ormar med käppar. Den största ormen vi såg var en kväll på vägen till till byn i backen upp mot fortet, jag har för mig det var en trappa där. Ormen skulle antagligen ner till vattnet och blev väl skrämd av all uppståndelse den orsakade. Men den var STOR och jag som är livrädd för orm tyckte det var riktigt obehagligt. Men för sjutton låt dig inte skrämmas av detta nu. Jag tror att det förmodligen är mindre orm nu för tiden pga att det byggts mycket. Och i och med att där är mycket grönska runt omkring så är det ju inte konstigt alls om det finns ormar, det hör ju naturen till. Parga var och är säkert en riktig pärla och någon gång snart skall jag åka tillbaka.

//maji
Svara med citat