Ämne: Forumflykt?
Visa ett inlägg
  #11  
Gammal 2012-03-14, 12:00
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: Forumflykt?

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Jag vet att flera gått ur forumet, eller är mindre aktiva, eftersom de upplever att det enda man får tala om nu är resemål, hotell och bildgåtor.
//Kikh
FÅR tala om? Vem säger det?

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Att gång på gång besvara frågor om (i mitt fall) Agia Marina och Platanias blir tröttsamt i längden då det skrivits kilometervis i ämnet, och spörsmål om hotell kan jag inte sakunnigt besvara eftersom jag hyrt privat eller bott under mycket enkla förhållanden innan jag flyttade permanent.
//Kikh
Den som är inne på forumet för första gången kanske inte riktigt klarar att söka detta som du hänvisar till och ställer bara en fråga utifrån sitt eget perspektiv. Att hänvisa denna person till denna kilometervisa information som finns kan väl inte vara så betungande!

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Mina kunskaper och intressen nu, som bofast, sträcker sig alltså utanför de fastställda ramarna för egala samtalsämnen. Då intressanta och allmänbildande ämnen/diskussioner är mer eller mindre tabu tappar forumet alltså både fart och medlemmar.
//Kikh
Hur då tabu?
Varför inte komma med diskussionsförslag utifrån ditt eget perspektiv?

Naturligtvis finns konkurrens på nätet med bl a Facebook. Sen får vi inte glömma I-Pads och I-Pods m.m som konkurrerar om vår tid och vårt intresse.
Jag är själv med i Facebook, och känner att det ena behöver inte utesluta det andra!

Både Kikh och andra: Kom igen med förslag om ämnen att diskutera. Det är väl klart att vi ska hålla detta forum levande länge än!!

Må så gott i vårsolen!

Lena
Svara med citat