Sv: Koh Lanta mitt paradis
Jag åkte charter och bodde på Lanta Beach Resort i deras Deluxebungalow. Här är både chartergäster och de som bokat själva. Inget märkvärdigt och inte Deluxe i mina ögon men läget är toppen. Jag har tidigare bott i hotelldelen och de rummen är bättre men vill hellre bo nere vid stranden. Stor välskött trådgård på området. Lite opersonlig service som det gärna blir på ett stort ställe och väl hårda sängar men inte så illa som det brukar vara i Grekland.
Nästa gång ska jag bo i standardbungalow. Har redan bokat eftersom jag vill flyga Novair Excellent direkt till Krabi. Ving har bättre pris på det än Apollo. Ska sondera efter bättre boendealternativ nästa resa. Pratade en del med ett par som bodde på Sayna som ligger granne med Lanta Bech resort och de var väldigt nöjda. Den restaurangen hade trevlig personal med mysig stämning. Fin trädgård med mycket blommor. Jag vill gärna bo vid Long Bech men tror att det finns många fler privata boendealternativ vid Klong Daostranden. Blir kanske så att jag byter ut chartern mot flygstol i framtiden. Jag ska bara vara på Lanta och koppla av mina fjorton dagar. Har varit runt lite i Krabi tidigare med turer från Phuket men till Koh Lipe har jag inte varit.
Känslan av närheten till havet och den promenadvänliga stranden återkommer jag till i tankarna någon stund varje dag. Det här är bland de mest avkopplande semestrarna jag haft i mitt liv och intrycken och känslan sitter kvar länge.
Eva
|