Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-09, 10:44
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011
Standard Sv: Grekiska krisen

Citat:
Ursprungligen postat av Smultron Visa inlägg
Mouche, om det du skriver med kursiv stil är citat kan du väl vara snäll och ange källan du citerar så att man kan bedöma tillförlitligheten. Markera också gärna med citattecken i så fall så att det blir tydligt att det är ett citat.
Med et unntak så er kilden referert til i det jeg siterer, eksempelvis TDN Finans, Reuters og Bloomberg. Når det jeg siterer står i kursiv i motsetning til øvrig tekst som er mine personlige kommentarer så hadde jeg trodd at det ville holde og være forståelig?

"En komite i International Swaps and Derivatives Association skal møtes fredag for å avgjøre om akkordløsningen i Hellas er en såkalt kreditthendelse som utløser credit default swaps, som er forsikringer noen investorer har benyttet for å sikre seg mot tapene de nå har fått på sine lån til Hellas."

"Default swaps på Hellas (CDNNGRCE), forsikringskontrakter mot tap og kursfall, dekket torsdag gjeld på 3,16 milliarder dollar, ned fra 5,56 milliarder dollar i fjor, i følge Depository Trust & Clearing Corp."

"For Hellas utgjør forsikringskontraktene 1,1 prosent av de samlede utlånene fra private investorene, på 206 milliarder euro, og utgjør i så fall neppe noen stor utfordring. De kan trolig kunne få sine utbetalinger uten at det vil rokke ved avtalen eller skape annen usikkerhet."

Kilde; http://www.hegnar.no/okonomi/politikk/article685722.ece

Som man ser er det her totalt sett snakk om utbetalinger på 3,16 milliarder dollar som kan kreves mot inngåtte forsikringer. Til sammenligning var utbetalingene ved konkursen til Lehman Brothers i USA omtrent dobbelt så store!

Ikke uventet, og som vel nesten alltid er tilfelle (99,99999%) så kommer det en løsning i tolvte time eller noen minutter over tolv.

Jeg er fortsatt optimist og tror at vi til sommeren vil fokusere på smaken av Mythos, honning, raki og smaken av saltvann, og kunne heve euro i bankautomatene i Hellas ved bruk av våre kort!