Visa ett inlägg
Gammal 2005-11-26, 17:43
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hur är Parga?

Citat:
Ursprungligen postat av samosun
har kollat runt lite.. och fastnat för Parga.
skulle vara kul att veta lite mera hur det är där..
hur är nattlivet, folklivet.. ?
mycket eller lite turister?
saker man kan göra runtomkring..
hur är stranden?

/Annika
Oj oj oj, jag har skrivit så mycket i detta ämnet förut så jag känner mig nästan trött på mig själv .
Men eftersom jag är en stor Parga-fan kan jag bara inte låta bli I Parga har befolkningen nästan uteslutande sin utkomst av turismen, det har satt sin prägel på gott och ont. Men "stan" har en genuin kärna av gränder o prång med gammal bebyggelse som ändå ger en hög mysfaktor. Härliga olivlundar att strosa i, bra med mindre vandringsmöjligheter i de vackra omgivningarna. I början av säsongen då jag varit där är natt o folklivet lugnt (Maj-juni). Det lär gå hetare till i augusti har jag hört men det har jag inte sett med egna ögon. Det finns gott om utflyktsmål runt ikring i det vackra landskapet, o ett stort antal mindre eller större stränder ni når med moppe eller bil både norrut o söderut, oxå öarna Paxos o antipaxos dit det går båtar dagligen. Hur är stranden ? Vet inte vilken strand ni menar, men att bara ligga o slöa o slappa på duger krioneri-stranden i stan bra till tycker jag, lite mer av naturstrand i Lichnos, men min favorit av stränderna i Pargas närhet är ändå Sarakiniko.

Läs mer under alla andra ämnen o inlägg om Parga om ni orkar

Svara med citat