Ämne: Fickpengar
Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-28, 15:39
Ewakis avatar
Ewaki Ewaki är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Fickpengar

Bästa och billigaste supermarketen i Ialysos ligger granne med kyrkogården (!).. stor bra parkering, billigt och det är där många från byn handlar själva. Inte turistanpassat men allt finns. Manuell charkdisk, bröd nybakat naturligtvis och allt annat man kan behöva. Kör ( gå) in i byn förbi kyrkan och ett stycke till, sväng vänster och "tillbaka" mot huvudvägen så ligger det på höger sida. Huvudvägen inne i byn är så smal att man någon gång på 80-talet enkelriktade den. "In" i byn tilll höger och "ut" ur byn till vänster. Tillbakavägen ligger ovan på flodfåran som man byggde över..Om du vill göra en fin utflykt.. fortsätt vägen in i byn, förbi kyrkan och upp till Filerimos. Ett högt berg med fin utsikt..min dotter gifte sig däruppe för några år sedan. En annan fin tur är ju ända ned till Prasonissi.. Dit var jag första gången i slutet av 70-talet. Vi kunde köra mopparna till Katavia men sen blev det värre.. åsnestig hela sista biten.. De stackars mopparna ömsom släpades och drogs ömsom kördes korta stäckor.. Vi gick sista biten.. Men det var det värt. På den tiden fanns inget förrutom havet, solen och stranden..nere vid strandkanten kunde man leka med fiskarna i vattnet. Jag hittade gömt i en klippskreva en reseberättelse på engelska.. teckningar och beskrivningar av de växter som fanns. Den hade legat där länge..Jag ångrar än idag att jag inte tog den med!
Svara med citat