Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Den stoltheten , värdigheten ska man aldrig ta ifrån dem.Visst måste det vara det BÄSTA sättet, detta att hjälpa på plats, men ALLA sätt att hjälpa måste väl ändå uppskattas oavsett varifrån hjälpen kommer? Om jag hade behövt hjälp och fått sådan så hade jag nog inte brytt mig så mycket varifrån hjälpen kom....
Är man sen på semester på en ö så kan man säkert få reda på hur man bäst hjälper när man väl är på plats.
Lissi
|

Bravo Lissi!
Jag ska ner till Chania till veckan och träffa en man som arbetar med biståndsfrågor här i stan. Med mig av honom ska jag få en lista på soppkök, barnhem, vårdhem och lokala hjälporganisationer i stan som jag lovar att publicera här. För de som oroar sig över korrupta politiker, giriga präster eller för att inte Greklands invandrare skulle få ta del av biståndet säger han; Donera till ett soppkök så når hjälpen ut till alla, där görs ingen skillnad på religion eller härkomst.
Ett soppkök finns vid A Nektarioskyrkan på Splanzia, ett finns vid kommunhuset på Kydonia Street. På Apokoronas ska det finnas ett vid Agia Sofiakyrkan, och fler ska jag nog lyckas luska ut med tiden.
De kläder och leksaker jag samlade ihop efter mig och min dotter gick till flick-barnhemmet vid Agios Nektarioskyrkan i Paxiana (mitt emot Nea Xora), där nunnor och socialarbetare var mycket tacksamma för bidraget.
//Kikh