Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-21, 19:05
Kritsabo Kritsabo är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010
Standard Sv: Grekiska krisen

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Hans versjon av sanningen!
Det artikeln i SVD försöker belysa är väl att den grekiska krisen inte är så enkel att grekiska folket bär hela skulden till allvaret i krisen (vilket upprepats flera gånger). Det innebär inte heller att den grekiska artikeln är felaktig som mera belyser den politiska tågordningen mot stupet.

De finansiella spekulationerna eldar på en kris som kanske kunde varit hanterbar om åtminstone det funnits en kontroll inom EU värd namnet.

Tidigare tillhörde jag själv de som tyckte att finansiella marknaden fick ha ganska fria tyglar, men det var under en era då det fanns någon moral. Efter att ha litat på sk försäkringsrådgivare som orsakat mig stora förluster medvetet (citerat från några konkurrerande finanspojkar som velat gräva i min plånbok) bara för att tjäna egna pengar så förstår jag att yrvakna politiker börjar prata om begränsningar.

Om alla svenskar ville gnälla ihjäl grekerna så finns kanske ytterligare ett skäl, jag har för mig att en av de ledande finansmännen som eldade på och förvärrade Sveriges finanskris har grekiskt påbrå

För egen del hoppas jag dagens beslut ger lite ljus i tunnelns ände för mina stackars kompisar.