Citat:
Ursprungligen postat av Louisa
Sa aven fast alla som bor i Sverige tanker efter sa vet de att precis som i andra lander sa finns det manga som jobbar svart, det ar manga som tar lan, det ar manga som fortidspensionerar sig, plus att svenska staten pa 90-talet hade samma problem som Grekland da de lanat for mycket och levt over sina tillgangar.....
|
I Sverige jobbar majoriteten vitt och betalar tillräckligt mycket skatt för att statens ekonomi ska gå ihop. Det beror naturligtvis till stor del på att vi har bra kontrollmekanismer för detta. Den svenska krisen på 90-talet har jag kommenterat i mitt föregående inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av Louisa
Grekerna tar stort avstand fran grekiska politiker och deras demonstrationer ar mycket riktade mot dem, darfor blir de extra arga och forolampade nar folk fran andra lander buntar ihop dem och tycker att eftersom de grekiska politikerna ar korrupta sa representerar de grekerna och tror att darfor alla greker ar korrupta och ansvarslosa.
Jag tycker det ar dags att sluta med att se allt svart eller vitt. Sverige och andra lander ar inte perfekta och Grekland ar inte det olydiga barnet.
|
Det är ingen här som "buntar ihop" alla greker och heller ingen som påstår att Sverige är "perfekt".
/kimmen