Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-16, 22:18
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Grekiska krisen

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg
Just det. Och nu har vi ordning på statsfinanserna. Det löste vi utan strejker, upplopp och brandbomber.
För ett antal år sedan var Estland, Lettland och Litauen i en liknande situation. Nu har man genomgått ett stålbad och börjar få ordning på statsfinanserna.

Naturligtvis finns det ingen regering i en demokrati som har fått 100% av rösterna. Men en majoritet av de rösträttsberättigade grekerna har röstat fram regimerna som har lovat standardhöjningar för lånade pengar.

/kimmen

Kimmen, du verkar vara en påläst och förståndig person så nog har du förstånd att skilja demonstranter från vandaler. Det demonstreras fredligt även här, men det är tyvärr vandalerna som får uppmärksamheten.

Beträffande regeringen så är den väl så nära ett nödpaket man kan komma. Hur många av de folkvalda sitter kvar nu? Hur som helst är jag glad att du tog dig tid att läsa mitt inlägg, men det var inte riktat till dig. Något som jag däremot vill rikta till alla läsare är att vi måste skilja på folk och nation när vi fördelar skuldbördan. Greken och Grekland är inte samma sak, lika lite som tysken och den tyska staten är den samme.