Visa ett inlägg
Gammal 2005-11-25, 09:13
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Nattbåt t/r Pireus

Jeg tok nattbåten med mine barn, dengang 12&14, Paros-Pireus sommeren 2004.
Reiste med Blue star som gikk kl. 23.30. og var i havn ca. kl. 06.00.
Denne strekningen går helt sikkert fortsatt, men er bare ikke satt opp for neste sesong om du ikke finner avgangen.
Båtturen gikk helt greit, vi lå på gulvet i salongen. Minstemann, som er kort av vekst, lå i krøllet sammen i to stoler som var satt i mot hverandre.
Hadde med oss hånkle/laken som vi hadde over oss.
Jeg fokuserte en del på denne båtturen og lot det virke som en stor opplevelse i seg selv, det å ligge på gulvet osv. . Litt kummelig selvfølgelig, men ville ikke bruke lommepengene våres til lugar + at jeg i utgangspunktet er litt engstelig for seilinger på natta og synes det da er tryggere å ligge i salongen (dog på gulvet) enn å ligge under dekk i en lugar..

Det finnes jo benker og sofaer også, men de er ofte opptatt fra Paros.

Metroen hadde allerede begynt å gå da vi ankom Pireus så det var ikke noe problem å komme seg videre.
Skulle dere ikke råke ut for uvær så skulle tiden holde med hensyn til å rekke flyet. Men ville vært opptatt med å følge værvarsling et par dager i forkant både via tv og den lokale befolkningen for sikkerhets skyld.

Anbefaler IKKE å forvente å finne overnatting i Athen uten å ha booket på forhånd. Dere vil nok finne noe (tilslutt), men utrolig slitsomt og gå rundt å lete/spørre.... Egen erfaring

Lykke til.
Svara med citat